Joint Health Programme

nivelterveyden ylläpitäminen on nyt helpompaa

nivelterveyden ylläpitäminen on nyt helpompaa

Fyysinen aktiivisuus on parasta, mitä kukaan meistä voi tehdä itsensä hyväksi. Hemofiliaa sairastavilla oikeanlainen liikunta auttaa ylläpitämään ja suojelemaan niveliä, parantamaan niiden vakautta, voimaa ja liikkuvuutta sekä pysymään normaalipainoisina.

Aina ei ole kuitenkaan helppo tietää, minkälaiset harjoitukset ovat nivelille hyväksi. Tai löytää aikaa niiden suorittamiseen. Sen vuoksi olemme tehneet neljä lyhyttä videota, jotka esittelevät aikuisille sopivia, kotona tehtäviä harjoituksia. Videot kestävät alle 5 minuuttia. Myöskään harjoitukset eivät vie tämän enempää aikaa!

Pidä huolta nivelistäsi ja elä täyttä elämää hemofiliasta huolimatta. Katso videot jo tänään.

Aktiivisuuden merkitys

Nivelten toimivuuden ylläpitämisen ja nivelvuotojen perusteet, miksi liikunta auttaa ja ohjeet nivelvammojen hoitoon.

Pysy terveenä

6 harjoitusta, joilla pidät riskialttiit nivelet terveinä. Pienestä vaivannäöstä saat palkinnoksi paremman elämänlaadun!

Nivelvamman hoitaminen

Helppoja itsehoito-ohjeita ja harjoituksia, jotka vähentävät turvotusta, lievittävät kipua ja nopeuttavat paranemista.

Nivelvuodosta kuntoutuminen

Mitä tehdä – ja mitä välttää – nivelvuodon jälkeen. 3 harjoitusta polville, kyynärpäille ja nilkoille.

NP-18818 10/2021